0

Według najnowszej piramidy zdrowego żywienia warzywa i owoce powinny stanowić podstawę naszej diety. Specjaliści do spraw żywienia zalecają spożywanie 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Produkty roślinne obfitują w składniki odżywcze, wpływające korzystnie na nasze zdrowie. Warzywa komponują się znakomicie w każdym posiłku i pod każdą postacią. Idealnie sprawdzają się także jako składnik deserów!

Ciasto czekoladowe z dodatkiem buraka.

Jest to nasza zdrowsza wersja popularnego „brownie”. Brownie to tradycyjne amerykańskie ciasto przygotowywane na bazie masła, czekolady, białej mąki pszennej i cukru. Skład ciasta nie wpisuje się w reguły zdrowego odżywiania, dlatego dokonaliśmy kilku dietetycznych zmian. Białą, pszenną mąkę zastąpiliśmy mąką ryżową, co spowodowało, że nasze brownie jest bezglutenowe i mogą się nim cieszyć osoby z celiakią. Masło zastąpione zostało olejem kokosowym. Słodkim akcentem zamiast cukru jest ksylitol. Jako propagatorzy zdrowego odżywiania dodaliśmy jeszcze buraka. Burak charakteryzuje się wysoką zawartością antyoksydantów, kwasu foliowego oraz składników mineralnych, m.in.: potasu, magnezu i żelaza. Dostarcza również błonnika pokarmowego, działającego korzystnie na nasz układ pokarmowy.

Składniki:

Sposób przygotowania brownie z buraka:

1. Buraki ugotować, obierać i zetrzeć na grubej tarce.

2. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej razem z olejem kokosowym.

3. Jajka ubić z ksylitolem na gładką masę i dodać do nich rozpuszczoną czekoladę, a następnie starte buraki.

4. Do oddzielnego naczynia przesiać mąkę i dodać do niej sodę i sól.

5. Połączyć suche składniki z mokrymi.

6. Ciasto wylać na formę, wstawić do nagrzanego na 190°C piekarnika i piec ok. 50min.

Pyszne brownie z burakiem

Źródło: United States Department of Agriculture, Basic Report:  11080, Beets, raw: link.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.